onsdag 11. juli 2007

Innvadert Afrika

Vel framme på den norske skolen. Turen gikk veldig greit, litt overbooket fly gjorde at vi muligens ikke fikk plass ved siden av hverandre, men det ordnet seg. Flyturen var lang og varm + lite søvn. Vi landet ca 06:40 og ble stående litt i kø på visa kontroll. Da det var unnagjort gikk vi ned en etasje for å hente bagasjen og alt kom med. Utføre sto moder og fader + tana og tok imot oss. Så bar det videre til NSC, der vi hadde oss litt frokost, før vi tok en liten kvil.
Kvilen kom godt med, selv om det ble bare 20-30 min.
Etter kvilen bar det ut på byen og shopping, ble ikke så mye handel, men pengene forsvant, hehe. Klokken 1800 kjørte vi til en etiopisk restaurant og skulle egentlig treffe Tana og Reidun, men Tana var borte vekk og Reidun kom seg ikke bort til oss, for hun hadde ikke bil og viste ikke hvor det var, så det ble bare oss fire den kvelden. Og Kjetil det smakte good, skal jeg si deg.
Du skulle våre der. Deretter så bar det hjemover til skole, der vi slapte av resten av kvelden.
Neste morgen var vi litt mer oppattgående og var klar for ny dag og ny tur på shopping hehe, mja. Vi spiste middag på tidligere whimpy restaurant nede i byen. Ble i grunne ikke så lang dag på oss, vi dro tidligere hjem og hadde oss en bedre kvelds, med film senere på kvelden.
Aina hadde lagt fruktsalat som vi hadde på kvelden, sammen med is.
Idag onsdag gjør vi i grunnen lite. Vi har jo tross alt ferie og da hørre avslapping til i programmet.
I morgen drar vi avgårde til Pokot og Kapenguria. Der skal vi vær til lørdags morgen. Lørdags morgen kjører vi opp til Sekker og skal være der til mandags morgen. Søndag skal vi ut til en plass for å ha møte og vise film. Fader har handlet meget bra utstyr som inneholder, projektor, lydannlegg med forsterker + ett lett og brukervænlig strømaggregat. Det er saker det, mja.
Mandag ettermiddag dra vi tilbake til Kappenguria, muligens vi drar innom chesta. Tirsdags morgen tar vi buss ned til Nairobi. Far drar videre på sin ferd i pokot distriktet.
Vi overnatter på den Norske skolen 1 natt og drar videre til Kysten og Tiwi med buss.
Der treffer vi resten av gjengen. Vi skal være på kysten til den 24 juli og drar opp til Voi for å ta en liten safari tur innom Tzavo National park reservat. Vi rekner med å vær i Nairobi den 26 juli. Og har da halve torsdagen og hele fredagen til shopping. Fredag havner vi sikker på Village market. Lørdag er det hjemreise.
Så slik er vårt opplegg i Kenya. Det blir sikkert ikke mer oppdatering enn dette.