fredag 31. august 2007

Mi fyssta uga i Oslo

Nå e d faktisk 1 uga si Steinar og meg kom t Oslo! Tidå går ganske fort må eg sei.. Tenkte eg sko fortella litt om koss ugå har vår...
På mandag begynte skulen...Va kjekt å treffa folkå i klassen igjen og kjekt me forelesninger:) Denne ugå har me hatt om diverse lidelser hos hest. Har ikje hatt någe om hest før udenom litt anatomi, så d har våre møje nytt stoff(litt anatomi-repetisjon då, men d trengs!) Udenom teorien, har me fått sitt på når di tog et endoskop ner i halsen på ein hest(han hadde ein infeksjon så d va MASSE slim nerøve..., så har me sitt på gipsing av fod, bandasjering av fod har me fått prøva oss på, og idag fekk me ta blodprøve av hest(venen på halsen: vena jugularis). Årå e så store, at d e ikkje någe problem å treffa heldigvis... Me e 14 stk i klassen som va fordelt på 2 hesta... Blei 7 stikk per hest, stakkars... Så ja, d har våre ei lærerik uga:) Har og lert koss me ska aldersbestemma hest udifra tennene, ganske tøft. Hb bare eg greie å huska d på sikt! Hehe

Idag har eg ingen planer. Ska kanskje treffa Lise Marie på lørdag og Marie på sundag:) Trur nok eg ende opp med ein film eller någe ikveld. Har komt meg godt i orden her på Fjellhaug nå, så eg føle at rommet har blitt marr "mitt" på ein måde. Va på onsdagsmøde her på onsdag...selvfølgeligt e d onsdag, mja... Så d va jo kjekt. Åsså har eg våre litt på lesesalen her og våre aktive student, hehe!

Bare t informasjon så reise eg hjem ein tur 7-11.sept. Gredde ikkje venta lenger nei...:P Fant ud d blei for lenge t neste gång hvis eg ikkje reiste hjem nå. Så sånn e d!

God helg folkens!! Her komme någen bilder av hybelen t slutt...

8 kommentarer:

Anonym sa...

7-11. AUG ???? neste år??

Aina og Steinar sa...

hehe, har endra d nå...

Lille blå sa...

Du klarte ikkje å holla dg lenger enn d nei... Øverraskande.. hehe.. Plana for helgå då??

Anonym sa...

Nå i helgå eller når eg komme hjem?Uansett: neste helg ska kanskje Steinar og meg ein tur t Sirdal.Ellers vett eg ikkje... Denne helgå ska eg i misjonssalen (ikveld) og imårå ska eg verme Marie t Sognsvann og plukka sopp, hehe...

Anonym sa...

Koselig å lese om bryllup og Fjellhaug reis. Dokke e goe. Me e komt fra Yaeda Chini nå i kveld, det e i bushen. Nå har eg dusja leeenge. Herrligt. Lykke til på skole og jobb. Flaks at eg kom inn på nettet uten å bli brutt. God natt og god helg. Glad i dokke. Hilsen mor i Tanzania

Anonym sa...

Koselig å lese om bryllup og Fjellhaug reis. Dokke e goe. Me e komt fra Yaeda Chini nå i kveld, det e i bushen. Nå har eg dusja leeenge. Herrligt. Lykke til på skole og jobb. Flaks at eg kom inn på nettet uten å bli brutt. God natt og god helg. Glad i dokke. Hilsen mor i Tanzania

Marita sa...

hei, hei nabo:)
kult å lesa frå fjellhaug..så du reise heim neste helg..jaja..kan kje klandra dg for d:) glede meg t lesesal og tvdata denne ukå:)
håpe du fant masse sopp i dag:) flott ver i alle fall:)

Anonym sa...

Hei Aina! D e så lenge si sist... Ikkje så rart kanskje, i og me at eg e i Bergen og du i Oslo. Eg hb du he d bra, d hørres jo ud som du trives me kjærlighet og studie ;) Ha ei goe vega då!