mandag 29. desember 2008

Romjul

Hvorfor kaller man det for romjul, merkelig navn, må jeg si. Men det betyr at vi skal ta til ettertanke på det som har skjedd, det skal være en rolig stund. Er det nå det, neppe. Skribenten har hatt ett mat maraton utenlike og det blir mye lett kost framover. 
Men hva har skjedd disse dager etter at gulvet ble avsluttet. Vi tok imot våre fedre på en tirsdags formiddag, nærmere bestemt kl ja 1200 litt delay der. 






Vi feiret julaften på Figgjo, hos min eldre broder Peddy og Jorunn, det spesielt gode poteter Jorunn. tttokk du an:-).












Aina var heima, der familien med onkel og tante fra sørlandet og farmor. God stemning hos oss vil jeg si, hva stemningen var hos Lunde gjengen kan jeg ikke si så mye om, i og med jeg ikke var tilstede. Tidligere den dagen, hadde jeg en tur innom Gann Kirke, med familien Lund, mja. Satt som ei kula den der ja. Amen
1juledag, ble tilbrakt først en 1t i kirken, riktig Gann kirke, er saker as. Deretter dro det avsted til vår eminente høvding på madla. Det moder hadde stelt istand middag, nam,nam.
2.juledag nytt maraton løp, denne gang til straen, hos tante Elin og Co. Etter det bar det av sted til farmor til Aina, for kaffi tid. toppa heile driden. Jeg kan ikke huske jeg har kjørt så mye på så kort periode, slik jeg har gjort denne jula. 
Men jeg er velberget i havn. Og nyter nå en Roolig romjulstid, uten arbeid, jag har FRI, amen.
Nyttår for jeg se hvor festen blir, men nyttår er nyttår for meg, tar ikke av. Vi feirer at vi går inn i nyttår, so what!!.
Jaja dere for ha en fin,fin romjul og et riktig så godt nyttår.


1 kommentar:

Lille blå sa...

Eg e mektig imponert øve dg Steinar.. Du har virkelig slått på stortrommå når d gjelde oppdateringa nå.. Du e flink! Snax imårå! Då ska me innvia d nya året med nok et mat maraton :-)