mandag 9. november 2009

Vedkløyvingshelg i Sirdal

E viktigt å få veden i hus før vinteren - sånn at me har någe å fyra med neste år... Far hadde ei helg kor han sagte ner ein gjeng med trer i skogen, og drog di med seg t Seland. Denne helgå va Steinar og meg med å kløyva og lø veden. Blei akkurat ferdige før d blei for mørkt...:) Her ser dåkke utviklingen av stabelen...






Sid va og med i helgå - men han fekk kun holda seg inne samen med mor, som sørga for at me fekk dei pausane med sko ha(kaffipausen va nok viktigast for guttane)... Så kom Målfrid og Thor-Helge ein snartur innom, siden dei og tilfeldigvis va på Tonstad denne helgå!

Sundagen fekk med oss ein rolige spasertur oppøve mod Bjunes og skogen vår. Deiligt å komma vekk fra byen altså!

Sånn ellers e tankane mine fylt med hund, hund og hund. Dåkke så kjenne meg vett at d ikkje e någe unormalt t å ver meg, men sagen e den, at det muligens komme et nytt firbeint familiemedlem innen året e omme...! Så nå e d planlegging av hundagård, hundahus osv... Eg fryde meg! (men vett ikkje om kanskje eg e den einaste i huset som fryde meg.... kremt)

2 kommentarer:

Målfrid og Thor-Helge sa...

Dokke e konge!! Å flinke!

Beate sa...

Så spennande med hund! Eg kose meg skikkeligt med vår hund :o) Men min kjære mann e ikkje alltid liga fornødde så eg e... Sånn e det vel... :o)