fredag 4. mai 2012

Agilityøkt 1. mai

Kathrine og meg hadde oss ei gode treningsøkt på SBK denne fridagen:) Fint ver og ikkje ein sjel som va inne på SBK området. Me konne bygga baner og styra på akkurat som me ville.

Bygde fysst denne banen med 12 hinder. Klasse 1 hopp. Me fekk t mesten heile banen fysste gång, men når hu kom ud av tunnell 10 så hadde eg aksene mine mod 12 og ikkje 11... så hu gjekk forbi 11, hehe... Min feil då, så hu fekk belønning fordeom:D Eg må seriøst bli flinkare t å visa Muni kor hu ska med aksene og retningen på kor beinå mine peige. Blir fort slurv... Framforbytte itte tunnellen kom og litt for tidligt trur eg. Men i grunnen e eg fornøyd med at eg greide det såpass bra. Muni e ikkje akkurat vant med å springa så lange kombinasjoner(ikkje eg heller)



Ittepå bygde med ein bane med 16 hinder, som og va ein hoppbane. Denne inneholdt flærre typer hinder og andre momenter som framforbytte, bakbyttte og serpentin. Bakbyttene e någe eg slide veldigt med... Hu bremse opp og nekte å springa øve hinderet med ein gång eg sikte meg inn for å bytta. Må trena MASSE på det. Her e banen:
Eg tenkte fysst at "oi, her e der flærre bakbytter", men fant ud at eg i grunnen konne ta framforbytter i stedenfor... Men eg lere jo ikkje bakbytter bere av og heila tidå unngå di då, men...:/
Me bytta ud slalåmen med et hjul og tunnelen øverst med lengden. Litt greit å få med flærre typer hinder i banen. Me fant ud at der va ein serpentin mydlå 8og10. Muni forstod ka eg ville, men e ei stund siden kurset i føring så eg huske ikkje detaljane heilt for koss d ska se ud egentligt... Men egentligt brukbart fornøyd:) På slutten av videoen ser dåkke at Muni ikkje forstod bakbytte mitt og eg føre na bare t pølså og belønne...
Denne banen har me planer om å bygga igjen neste gång for her va der litt av kvert å øva på. Generelt må eg tenka på dette:
 - Gje tunnellkommandoen tidligere sånn at hu vett kor hu ska tidligast muligt 
- Retta aksene og beina mine bere mod neste hinder. 
- Setta framforbyttene mine t rett tid. 
- Bakbytter!!
 Pluss masse marr.


3 kommentarer:

Cristina sa...

Det ser kjempekjekt ut! Eg joine dåkke når me forhåpentligvis har hund om någen år:)

Aina sa...

jaaa, d må du:) hihi.

renate og kjetil sa...

eg forstår ikkje så mye av dette akkuratt.. men sikkert veldig gøy vist du er litt inni det!!=) tihi!