tirsdag 23. oktober 2007

Hei og hopp og tjo og hei!

Fysst av alt: ein forsinka gratulasjon t Morfar Jørgen!! Happy birthday to youuuu!!




Så någen bilder fra helgå mi hjemma i Sandnes! Va ei begivenhetsrige helg, me alt fra møder t tur me the family... Og alltid liga kjekt når Steinar møde opp på togstasjonen og hente meg:)Marie og Bjarte- fremdeles liga nyforelska?:)
På tur fra Bråstein t Arboret...
Kanskje litt tidligt?

På veien fant eg någen dyr eg konne ta bilder av, hehe...
Sauen poserte marr enn gjerna for fotografen...

Kem e d så ligge der tru...? :)

Va ei kjekke helg altså, og eg komme allerede hjem igjen onsdag 31.okt...=)

Idag hadde me ein litt annerledes skuledag. Va halve klassen(6stk) som reiste inn t veterinærhøgkskulens forsøksdyrgård på Dal. Der fekk me uddelt fysst 2 hunder, som me sko ta klinisk undersøkelse av for å sjekka om di va friske og sånn. Så målte me medisindose og gav de bedøvelse. Så sko eg prøva å legga inn venflon. D jekk særdeles dårlig! Fysst stakk eg sikkert 4 gånger i den eine foden, uden å finna blodårå, så måtte eg prøva på den andre foden. Der fekk eg t slutt blod, men venflonen gjekk udav igjen... T slutt prøvte ei aen på den fysste foden igjen, men den gang ei! Seriøst så vanskeligt d sko ver! Jaja... Endte opp me at hunden, som hetta Kelly, begynte å våkna igjen, hehe! Så me måtte bare forta oss å få tatt tannstein jaffal... Itte dette fekk me holda någen aldeles skjønne valpa på 17 dager! Va 7 stk, kanonherlige!

Itte lunsj fekk me 2 nye hunda som me tog tannstein på. Denne gången droppa me heilt venflonen:P Eg fekk regna ud dosen og setta sprøyta. Den hunden eg(og to t) fekk slutta å pusta heila tidå, va litt ekkelt! Måtte klyb'an i nasen og øyrene og måla pulsen heile veien... Normale puls e 60-120 slag/min. Denne hadde 30! Men han øvelevte.. Heldigvis!

Imårå blir d òg ein litt annerledes dag. Me har egentlig fri fra skulen. Men pga fordypningsoppgaven ska eg og Monica(som eg e på gruppa me) verme på smådyrklinikken på skulen på ein operasjon, for å lera marr om post-operativ overvåkning:) Blir interessant!

Ha ei flotte uga vidare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

så kjekt du koste dg heima:)såg herlig ut:)Aboreet forbinne eg me vafle..mmm...me snakkes nok plutselig nabo:)klem

Anonym sa...

kjekt å få et lide glimt av dg på sundag,sjøl om eg måtte nå toge! Alt for travelt å bare ha ei helg når ein fysst e i Rogaland! kanskje me får ein ny sjanse ittekvært =)

Anonym sa...

trykker litt i hytt og pine og litt kjapt til tider ja!

Anonym sa...

det var kjekt å ha besøk denne helga. Hva ønsker du deg til geburtsdagen utenom en HUND?

Anonym sa...

Hehe.. Eg lure mon på om anonym e far??! Eller e eg heilt på jorde? Eg ønske meg som vanligt hundabøger(hehe), husting, vintersko, stetoskop(d va dyrepleieren i meg som sa d)..Off nei, ska kje ver lett å tenka!

Anonym sa...

PS-eg ønske meg ei gule kaga=)