mandag 28. april 2008

Tur t Sandnes

Eg tog flyet hjem denne gången. Flyet landa faktisk 15 min FØR tidå, så eg va godt fornøyd me d! På Sola blei eg møtt av Steinar og ein fine bukett me blomster:) Det va veldig koseligt!

Hadde ei herlige helg hjemma. På lørdag va eg på jobbintervju på Sandnes Smådyrklinikk i 1,5 time... Sjølva intervjuet gjekk greit trur eg, så gjenstår det bare å se om eg får jobben! Di ska kontakta meg før 1. mai, så snart vett eg om framtidå mi e "sikra"... Ellers va d kremmerdagane i Sandnes, så eg va ein tur i langgadå.
På ittemiddagen bar det ner t farmor kor d blei ein liden bursdagsfeiring me bløtkaga:) Udenom desse udfartane jekk helgå roligt for seg. Ingen store sprell. Sundag kveld gjekk flyet mitt tebage t Tigerstaden. D va òg på tidå:)
Så nå har eg lada opp batteriene mine: klar for nye økt me praksis pluss eksamenslesing...
Idag og imårå e d praksis på Rikshospitalet som før nevnt. D e ganske stress der, for me må i jønå sånne hygienesluser heile veien, me fullt klesskift og någen plasser må me dysja oss inn eller ud av avdelingen. Men sånn e d nå bare. Glade eg ikkje jobbe ein sånn plass... Idag fekk eg jørr någe litt ekkelt (igjen!). Me sko avliva någen mus. Den eina beid meg forresten! Men tingen va den at me sko(itte at di låg i narkose) dødstappa di, dvs ta ei sprøyta i hjerta og trekka ud alt blodet me kan så di dør. Teslutt tar me nakkestrekk. Men hjerta e så fantastisk lide på di små dyrå, så d e ein kunst i seg sjøl å finna d. Eg hadde typisk nok syykt me flaks, så eg fekk d t 2 gånger. Godt fornøyd me d, sjøl om eg syns litt synd på di små musene som ikkje har gjort någe galt...
Jaja, god uga vidare!

2 kommentarer:

Lille blå sa...

MORDER! For ein grusom jobb du drive på med.. Satse på at du sleppe å driva med sånt når du nå ska t med å jobba i Sandnes :-)

Aina og Steinar sa...

ja, godt d bare e denne ugå igjen på forsøksdyr! I Sandnes har eg ikkje tenkt å avliva flærr dyr enn eg må...