lørdag 20. november 2010

vinterglede

Itte forrige innlegg må eg begynna med å fortella at operasjonspasienten Muni har d veldig bra! Itte ca 1 døgn itte operasjonen va halen tebage i vanlig posisjon:) Hu har våre rolige inne t tross for lide tur, men har leida itte legene sine, som eg har gjømt vekk... Virke ikkje som hu har vondt, men di fysste 2 dagene klynka hu itte hu hadde bæsja, trur d va vondt for na å pressa... Men d e øve nå. Idag har eg lagt godbitsøk i hagen og i stuå, så hu har fått brukt nasen litt. Å så har eg gått ein tur me na i rooolig tempo og kort bånd...Ikveld e d fyr på peisen, lys på bordet, snob og strikketøy. Har og testa symaskinen eg fekk t bursdagen! Eg har tenkt å sy pudetrekk i same stoff som gardinene som eg ska henga opp nå i vinter, så idag har eg testa koss eg ska sy trekkå i form av et miniatyrtrekk på 15x15cm. Trur d ska funka, men eg må innrømma at eg ikkje sydde så veeeldig fint... Hb d komme seg ittekvert...
Denne juleduken har mor sydd på i lange tider for at eg sko få den når eg flytta ud. Og nå e an ferdige!! Blei kjempefine og eg glede meg t å ha denne på bordet t jul! Takk mor=)
(på bilde får dåkke ikkje sitt heila motivet, men siden an va bretta så fint, så tog eg an ikkje heilt opp...)

Denne helgå har Steinar reist t Gullingen med gjengen, mens eg e hjemma aleina med di to firbeinte vennene mine. Idag hadde eg masse på dagsorden! Har blitt ferdige med et par julegaver, shoppa litt t meg sjøl, gjort litt husarbeid, sydd, gått tur...
Ikveld blir d avslapping med besøk. Muni slappe allerede av framfor peisen:)

1 kommentar:

renate og kjetil sa...

Eg likte bedre dette inlegget enn det forrige.. stakkar muni!!
Det både hørtes og såg koselig ut hos dokk!! Sko likt å hatt ein kveld i stova dokkers, forann peisen!!=)
Men det er herlig her i varmen og!! Bare gled dokk t å komma t varmere strøk=)