mandag 25. april 2011

Påske!



Påsken e yndlingshøytiden min! Denne påsken e den fysste eg kan huska kor me ikkje har våre på Seland og gått på ski. Det har våre litt uvant, men det blei ein veldigt fine påske på adle måder alligavel, heldigvis:) Me begynte med middagsgjester hos oss på skjærtorsdag i knallver! Me såd på terrassen og nøyd solå mesten heile kvelden!

Langfredag va heile gjengen i kjerkå på ein annerledes gudstjeneste. Svarte duk på alteret, og generelt ein spesielle stemning. Men absolutt verdt å få med seg. Itte kjerkå gjekk me tur på Kongevegen på Varhaug. Det va litt kaldere der pga vinden med havet, men det va ein fine tur.
Lure på kaffor ein konge så har vandra her...

Påskeaftå blei "arbeidsdagen". Då va d ud å finna fram spader og krefter! Me(les hovedsagligt Steinar) fekk gravd opp masse jord og singel for å klargjør for mur på framsidå av huset vårt. Der va sykt varmt, reine sydenstemningen:) Eg har klart å få soleksem... typisk.


Seinare på dagen va me samla heile gjengen hos farmor i 89 års dag!! Gratulera med dagen farmor! Her e et bilde av den sprøa søsterå mi og svoger.... haha

På sundag va d gudstjeneste igjen. Denne gång va d feststemning i kjerkå:) Kjerkekor, musikere, kors pynta gult med påskeliljer, møje sang og musikk! Kjekt å få med seg det. Ittepå hadde me grillings ude hos någen venner:) Koseligt:)
Har og blitt tid t litt trening. 3 joggeturer har eg hatt i påsken, d seie eg meg fornøyd me:)

Som dåkke ser så har det våre ein innholdsrike påske med møye kjekt og sosialt, og ikkje minst møje snobespising!

Håbe adle har hatt ein flotte påske og at dåkka har nøde fridagene!


3 kommentarer:

renate og kjetil sa...

åå..nå glede eg meg t å spisa ute på terassen dokkers!!=) Det såg forresten ut som dokk hadde hatt ein rolig og koselig påske!! Og 3 joggeturer.. du imponere!!

Aina sa...

Dåkke e hjerteligt velkomne i sommer på terrassestreff:) (kanskje grilling og hvis me greie å skaffa oss ein grill og helst litt hagemøbler, hehe)... =D

Marit og Leif Thingbø sa...

Så koselige bilder...forstår at det har vært en varm påske, og det unner vi gamlelandet. Lykke til med hverdagen igjen. Klem fra mor