torsdag 2. juni 2011

Agility - slalåmdagbok.

http://www.youtube.com/watch?v=ofDZlc44o-o

På denne sidå ser dåkke Susan Garrett som vise ein hund som springe slålåm. Hu e nok verdens beste agilitytrener EVER! Hu bruge ein metode som hette 2x2 weave poles. Denne metoden har eg og begynt med nå. Har trent 3 dager. I følge videoen så ska hunden kunne 12 slalåmpinner på kun 12 dager.... Eg tvile på at det komme t å skje med oss, men me ska jaffal gjør det me kan for å lera inn 6 pinner på 12 dager...
Eg komme t å legga inn ein logg for kver trening. Det gjør eg for min egen del, sånn at eg har ei dagbok på det t ittetid og sånn at eg ser framgangen. For dåkke som syns d e kjedelig - sorrrry:P
Denne slalåmen har eg kjypt på tingtilhunden.com
Slalom

Dag 1 - Me begynte med et sett pinner på ein grusbane. Muni forstod ganske raskt ka d gjekk i så lenge pinnane stod beint mot belønningsområdet. Greide å springa inn fra venstre og høyre.
Begynte så vidt å snu litt på pinnane(bare få cm). Avslutta når Muni såg ud som hu blei sleden... Typisk meg å trena for lenge...

Dag 2 - Eg begynte øktå med beine pinner, men begynte ganske raskt å snu på pinnane. Dette gjekk greit ei stund, men ittekvert så forstod hu ikkje at d fremdeles va fra høyre hu sko springa inn. Trur eg va litt for ivrige og trente for lenge. Gjekk tebage et hakk og avslutta med ein bra repetisjon:)

Dag 3- Trente på ein aen grusbane i dag( Ganddal skule). Har funne ein leke t belønning som hu blir skikkeligt gira på! I dag fekk eg snudd pinnane ca 45 grader fra utgangspunktet. Dette gjekk veldig bra! Hu bomma kanksje 2 gånger i løpet av treningå. Eg stod på begge sider av pinnane og med ulik avstand. Ei bra økt! Målet e at i løpet av neste økt ska eg ha flytta pinnane 90 grader. Og at eg kan introdusera sett nr 2 med pinner på øktå itte der igjen... Time will show!

Eg e litt usikker på framgangsmåden vidare, for eg ser ein del ulike ting på youtube, så eg har sendt mail t ei som trene på Åsen for å hørra om eg tenke feil. Så eg må kanskje justera litt ting itte svare eg får. Eg trur kanskje at eg bør introdusera sett nr 2 allerede neste økt... Men me e jaffal godt i gang:)

Ingen kommentarer: