onsdag 23. november 2011

ukens triks og lotto

Eg fant ein blogg med "Ukens triks" via via på bloggsurfingens vei!
Det eina trikse va å lera hunden å rygga opp trappå. Siden me har ei trapp i huset så begynte eg på det i dag. Va så møje regn så det blei ikkje så møje marr tur på Muni idag enn ein joggetur. Så då måtte eg trene na litt mentalt og! Siden eg klikkertrene hva det gjort på to økter. Fysst måtte hu forstå at bakbeinå og ikkje frambeinå sko opp på trappetrinnet. Det gjekk forsåvidt ganske fort. Det versta va i grunnen å få na t å forstå at bakbeinå sko ennå høgare, altså opp på neste trinn. Men itte å ha venta ei stund så tog u an! Og då gjekk d onna. Så nå kan Muni rygga opp trappå:) Neste økt blir å få na t å gå opp sjøl uden at eg følge na.
MEEEN ikkje spør meg ka eg ska bruga d t...:P
Någen så har tips t andre ting eg kan lere na?

Øve t någe heilt aent...

På jobben har me lagt oss et lottolag. Bare for løye. Litt siden d va sånn syyyge milliongevinst nå ikveld... Så for fysste gång så satte eg meg ner med talå mine og penn og papir for å få med meg denne trekningå. Og ka skjer? Jo, de konne ikkje trekka nå, for d va ikkje klarert fra Finland. Va ein eller aen "teknisk feil" eller någe. Den eine gången liksom når eg ska se d.. haha! Eg trur jo selvfølgeligt at me komme t å vinna.... og delt på oss 9 på jobb så hadde d blitt ein gode slump på kver ja:D Mohahaha.

T slutt et par bilder fra Hellestø kor me jekk tur i helgå - va reine folkevandringen...


2 kommentarer:

Lille blå sa...

Viss dåkke lage et lågare postkassestativ å utvide postkassen litt, så kan du lera Muni å henta posten :-)

renate og kjetil sa...

Har desverre ikkje så mange triks å læra deg der nei=) men syns det med å henta posten hørtes meget greit ut!! tihi!
Ellers såg det herlig ut med ein tur langs beachen.. bare litt kaldt..!