søndag 20. mai 2012

Det skjer litt om dagen

På fredag begynte prosessen med å få lagt resten av belegningssteinen i gårdsrommet vårt.
Vår snille venninne Silje fikk leid minigraver til oss og kom hit på fredag for å grave vekk en del masse. Samme dag fikk vi også inn et lass steinstøv som de rakk å fordele ut før kvelden kom. 
Lørdag hentet Steinar en hoppetusse, som ble flittig brukt hele lørdagen! (ingen pauser der i gården)
Det er mye arbeid å få rett fall og få vekk alle søkk, så det tar tid.
Stein er bestilt, 7 paller... Så det var den våren...:P Blir nok veldig bra tilslutt!

Rundt kanten av plenen skal det også legges stein, dette blir litt arbeid fordi det skal støpes fast. Så vi har nok å gjøre fremover:)

Ellers har været vist seg fra den gode siden de siste dagene, så jeg har fått noen fine turer i Melsheiaområdet. Glemmer nesten at vi har så mange fine turområder "rett utenfor stuedøra"!
I dag var det Vedafjell som stod for tur. Jeg gikk fra Melsheiasiden, mistet stien ca halvveis og måtte improvisere litt til toppen. Traff en annen turgåer som hjalp meg litt på slutten.  Her ser dere Muni som skuer mot toppen... Enda et stykke igjen.. 
Endelig på toppen, selvutløser er kjekt å ha for å kunne bevise at man har vært der man sier man har vært, thihi. 
På veien ned fant jeg noen røde merker som jeg trodde var stien jeg skulle følge, men det viste seg at den stien gikk ned mot skaarlia... så når jeg hadde kommet helt ned til veien fant jeg ut at det var litt feil side av fjellet.... Så jeg gikk like så greit opp igjen til Veden! Fant den rette stien denne gang og kom meg helskinnet ned:) 

 En liten pust i bakken.
En fiiiin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fytti! Glede meg te å se koss det ser ut i sommer! Dokke e rå!