lørdag 1. desember 2007

Er det virkelig snart jul hmm

Det føles ikke som noe julestemning her i Sandnes, ikke er det snø og regne detter ned, med litt vind på toppen da hmm. Nei da kan en ikke forvente at en skal få julestemning, for det må vær snø, skal det vær jul. Men så kan en tenkte på folk og fe ute i verden som ikke får snø, men heller tørketid og hete. Får de julestemning mon tro, hmm. Kun en løsning på dette fenomenet og det er å skape julesteming innandørs. Rett og slett pynte litt med diverse juleduker, en krans eller to på dørenene, skifte ut de standar hvite lysestakene med trtadisjonelle julefargen som ja er rød, vel ikke nå da, for nå er det jo advent og da er det lilla av alle ting, hmm. Nei det skal ikke vær lett for oss denne juletia.

Jeg var nå så heldig å få litt pynt inn i mitt hovedkvarter, ja duken er skiftet ut med juleduk, men ikke mer hehe. En liten ekstra ting kom inn i mitt hovedkvarter og det var også tradisjonelt blant familiehjemmene, nemlig den O store julekalenderen. Min snille venn hadde laget til meg på en litt utradisjonelt vis, ikke de firkantete eskene eller hva vi skal kalle de, med sjokolade i, neida her hadde kreativiteten tar over og ordet shopping kom inn i bildet. Her hadde hun nemlig handlet en ting for hver dag, for så å pakke den inn og påskrevet datoen fram til julaften.
Det er å kaller seg for å vær litt uskjyldig, men søt hehe.



Så alt i alt vil jeg nå si, nei det er ikke snart jul, men snart FERIE.
Jeg skal nemlig tilbringe min tid i jula og nyttår i Afrika. Angående nyttår syns er waste of time. Den O store nyttårsfeiring, der vi fyrer opp rakketter, som for nye kan ta litt overhånd, der en alltid lurer på hva tar fyr dette året er det same as last year. Hvem vet.

Det jeg vet og kan si til en slutt linje er, ha en velsignet julehøytid og ett riktig så godt nytt år når vel og merke den tid kommer, for de som leser dette innholdsrike innlegget.

2 kommentarer:

Lille blå sa...

Så kjekt å hørra at du åg leve Steinar. Nyd adventstiå å ferien ittekvert. Go jul!

Anonym sa...

Hihi, syns d e ganske så julastemning åss deg nå:) D som mangle e luktå av julebaksten, hmm...