lørdag 19. april 2008

Løøøørdag...


...ein lørdag udenom d vanliga faktisk! Eg stod opp kl 7.00, solå skinte og d såg ud t å bli ein bra dag! Kl.8 satte eg meg på sykkelen å suste avgårde t skulen... D va ein fine tur, veldigt deiligt å ver ude før adle andre. Utruligt kor fredelige byen virke ein lørdag morgen, mesten ikkje ein sjel å se, og mesten ingen biler:) Fra halv 9 t halv 3 va eg på "jobb". Dvs meg å ei aen i klassen har helgepraksis denne helgå. Men d skjedde særdeles lide, så d einaste me gjorde va å stella dyrå som låg øve fra dagen før: lufta di, gav di vatn, mad og medisiner. Dette gjørs om morgenen, midt på dagen og om kvelden... Ellers vaska me litt bur og hadde ein lange lunsjpause ude i solå:)
Dyrå som va på klinikken idag va ein delvis lamma labrador og 2 dachshunder. Labradoren har våre på klinikken siden slutten av mars. Han blei plusteligt lam itte et fall på isen. Hadde blødning i ryggen, blei operert og nå e han mesten oppe å gå igjen! Regne maskoten våras d der:) Denne ugå har me sitt ganske god framgang på den eine bagfoden, som han nå altså har begynt å bevega og gå me: veldig kjekt! Idag fekk eg levera han ud t eieren som kom for å hent'an! Hb di har tålmodighed t å trena han opp igjen, d kreve jo litt...

Dette fina vårveret me har hatt i dag måtte nydas! Så itte praksis, tog eg me meg ei bog og gjekk bårt t ein park i nærheden. Der såd eg i øve 1 time å leste, hehe...
Imårå e d òg praksis. Håbe me får verme på operasjon då, så blir ikkje denne helgå heilt bortkasta jaffal... (Lere liksom ikje så veldigt møje av å kun lufta hunder. D vett me koss me ska jørr fra før, hehe) ;)

God helg vidare folkens!

-Aina-

Ingen kommentarer: