søndag 11. mai 2008

"Ei forvedå reis" på 1. pinsedag....

Eg hadde tenkt meg i Storsalen på møde kl.17.00 idag. D e alltid møde der på sundagane... Marie sko møda meg der nere. Eg spaserte ner. Ein tur på 45 min. Fint ver, litt sol... Ein deilige tur me andre ord. Når eg va komt mesten ner, viste d seg at Marie hadde tatt "feil" trikk, så hu måtte bytta nere i byen og va derfor litt forsinka. Eg jekk opp t Storsalen og tenkte at eg fekk jaffal kapra 2 plasser. MEN d va gitter framfor heile inngangen... Stengt?! Jepp! Ingen møde i dag tydeligvis... Så kom Marie. Me dobbelsjekka at d faktisk va stengt... Nertur, me så va såå klar for møde! Men me måtte bare le:) Me fant ud at me måtte finna på någe aent istedenfor då, konne jo ikkje bare gå hjem... Så me stakk fysst på do. Så begynte me på prosjekt "finn Oslo Flaggfabrikk"... Itte å ha tråla heile Tordenskioldsgate fant me butikken t slutt mesten heilt i enden, hehe. (Så hvis någen andre enn Steinar vil ha et flagg(t bilen f.eks) så e d bare t å gje beskjed innen torsdag for då ska eg ner å handla. Neste prosjekt va å ta oss ein tur langs Akerbrygge. Så tog me oss ein snartur innom Akershus festning. Men me konne ikkje gje oss ennå. Operaen va jo fortsatt uutforska... Så operaen neste! D va litt av et syn! Bygningen jekk jo faktisk rett ner i havet, og taget va superfasinerande me sin oppøvebakke. Me jekk selvfølgeligt heilt t toppen kor me fekk god utsikt. Va ikkje fritt for at me mesten blei snøblinde òg... Så bar d inn for å forska der! For ein plass...Toalettet va virkeligt någe for seg sjøl! D såg ud som me kom inn i fjedle, i ei grotta! Mørke, steinete vegger og dørene inn t doene va akkorat som kamuflerte... Jekk mesten ikkje an å se at d VA do der! Tøft... Itte operaforsking, jekk me for å finna ein Deli for å få oss någe i magen.(Kafètingen i operaen ga me fort opp, for der såg d steindyrt ud). Endte opp me Delien me spikersuppå, dvs tebage t utgangspunktet! Her handla me oss kaga og boller og koste oss på ein benk i parken der:) Så, 2 timer itte at me møttes me Storsalen, blei turen vår avslutta me trikken hjem. Varmt vèr, litt sol, masse folk ude, og høg turistmodus gjorde dette t ein kjekke dag! Hadde dessverre ikkje me kamera så eg fekk ikkje tatt någen bilder av verken Operaen eller någe aent. Me sko jo tross alt bare på møde!

Håbe adle har hatt ein flotte 1. pinsedag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

sånt e egentlig ganske kjekt..oslo funke t sånne tura... å gå på må få e og ganske så bra:) Me snakkes nok snart, kanskje alt i mårå:)klem frå naboen!

Lille blå sa...

Greit å lega litt turist før du avslutte livet ditt i oslo :-) Kjekt med sånne blåtura.. hehe.. komme du jem t 17.mai?

Anonym sa...

Jepp,eller d vil sei eg komme jem PÅ 17.mai... Kjøre hjem, så d blir nok på kvelden ein gång... Men hvis me e våkne nok så hadde d våre kjekt me litt grilling eller någe:D
Aina