onsdag 7. mai 2008

Mai = eksamen! Mai = sol!

Ikkje lenge igjen av dette skuleåret nå! E kjempeskummelt å tenka på at om bare 3 uger kan d ver at eg e blitt ein ekta dyrepleier... Men tenk hvis eg stryge...D ville våre krise, jaffal veldig tetag å ta eksamen om igjen, hmm... Men d e ikkje lov å tenka sånne tanker nå.

Denne ugå e eg på hesteklinikken på skulen. Har fått jort litt forkjelligt. For å nevna någe: rensa sår, lagt inn venflon, gått tur me diverse hester, tatt helsestatus, past på et lide shettis-føll som va mesten 1 mnd for tidlig født, møkka bokser, gitt medisiner, våre med på ein leddoperasjon, våre på ultralyd me ein hest som va alt aent enn medgjørlig(!), lagt støttebandasje, osv
I løpet av den ugå me har på hesteklinikken ska me ha ei kveldsvakt m/nattevakt + jobba lørdag og sundag fra halv 8 t 3 i tillegg t vanlig arbeidsuga på 37,5 time... Men takket være 1.pinsedag, sleppe eg onna sundagen:) Kveldsvaktå tog eg i går. Eg hadde så vidt komt meg hjem itte praksis fra halv 8-halv 4 før d ringte i telefonen... Så halv 6 va eg nere igjen, klar for å ta imod et sykt føll me kolikk. D jekk bra me føllet. Så då blei eg verande der t halv 11 om kvelden itte medisinrunden om kveldn. Eg va bare sjeleglad for at ingen ringte meg i nått å ba meg komma ner!

Ellers blir d litt eksamenslesing om dagane, fremdeles på taget siden solå varme så godt:) Idag såd eg jaffal 2 timer der oppe og fekk soleksem som vanligt... Men: ingen soleksem, ingen farge... hehe

1 kommentar:

Lille blå sa...

Selvfølgelig stryge du ikkje... Blir herligt for dg å bli ferdig.. Di to årå dine i "Oslo" har gått vannvittig fort. Lykke t med siste innspurt, men pass på at du får nyda veret samtidig :-). Fantastisk å jobba ude for tiå. Hb d vare!