søndag 19. oktober 2008

Høstferie!!


Nå har Steinar og meg hatt 1 uga fri samen. Den ugå blei brukt på Seland kor me har kost oss masse! D blei dessverre ikkje heilt topp vèr, men d fins jo bare dårlige kler...=P

Eg trur eg ska skriva i stikkordsform ka me har gjort/opplevd, og heller hiva innpå någen bilder itillegg...

-Tur med mor og far. Her springe di fra oss hehe...
-Fotografering av diverse detaljer...


Feriens(for min del) høydepunkt: Tur opp på Selandsfjedlet! For dei så ikkje e så lokalkjente, så e d et fjedl som ligge rett bag "hyttå" vår, og som e ca 600 m høgt. D går altså an å gå opp på toppen og se Seland fra fugleperspektiv! Turen tog t samen mesten 5 timer, men du for ein utsikt me fekk!=)Denne turen har eg forresten snakt om i mange år uden at d har skjedd så møje marr me sagen...før nå!På det fyssta bilde her har Steinar zoomt veldigt inn altså...


- Tur t et britisk flyvrak som ligge oppå et fjedl litt oppi dalen. D ligge på 860 moh. Nok ein tur me nok stigning! Denne turen gjekk stort sett i oppøvebakke, og stort sett i myr. D må òg nevnas at d kom någen snøbyger mens me gjekk tur, hehe...



- Strikking, speling, lesing, tegning, kryssordløysing, KosePose-spising... Me andre ord alt så hørre me t hyttelivet:)









- Diverse spasertura i området
- Me fekk og denne gången besøg av nabohesten. Denne gången va d den andre hesten så gjekk laus. Eg leide han hjem den eine dagen, men neste dag va an tebage...

D va ein super ferie som gjekk så altfor fort! Sko gjerna våre litt lenger... Men sånn e d alltid med ferier. Idag va d tebage på jobb.
Avslutte dette innlegget med et høstmotiv fra Sirdal...

4 kommentarer:

Marita sa...

såg ut t å ha våre ei fantastisk helg! så digg d må ver å konna ha ei friuga i samen midt i åre, må ver digg å jobba! kjekt å sjå så mange bilde:) go uka, så snakkes me plutselig!

Lille blå sa...

D såg ud som at dåkke hadde ei fine uga i sirdal.. åsså e du så flink t å strikka :) Glede meg t joggeturen ront stokkavannet neste uga!

Anonym sa...

Tenk at guten vår har begynt fjellgåinga igjen. Han har god øvelse fra mange års springing i Pokotfjella. Dokke e friske og spreke. Tenker at naturen må være helt fantstisk hjemme nå, med høstfarger ruskedager. me e glad i dokk. Mor i Tanzania

Anonym sa...

Eg e veldig klar for den turen eg Silje=) Men me tar d ein dag d ikkje regne...

Ja, Steinar e sprege han;) Høsten e ei kjekke årstid syns eg. Men nå vente eg på at kulden ska setta inn:)

Aina