onsdag 29. april 2009

Søndag 26. april 2009

sett deg godt t rette. Her komme ein lange oppdatering på sundagen:

Steinar reiste t Malmheim for å spela fotball med SPOR-guttane i 11 tidå.
Eg dilla litt her hjemma, og bakte ei kaga t 75 års dagen t tante som sko feiras med åbent hus litt seinare på dagen. Så fant eg ud at eg sko ta med ein tur t Maxi(dåkke forstår d, at når me nærme oss den 16.mai må me t å juksa litt med brunfargen, på ein mådah).
eg kjørte ner, gjorde det eg sko, og når eg kom ud igjen...OBS, eg fant ikkje nygglane mine! Når eg kom bårt t bilen, såg eg at di stod i tenningå...men bilen va jo låst!! Mobilen hadde eg latt stå t lading når eg reiste hjemmafra, så den hadde eg heller ikkje... Reservenyggelen ligge hjemma, så eg fekk lånt ein mobil av någen og ringte hjem. Ingen tog an... Så kom eg på at far sko jo ud å sykla seg ein tur... Mor va på jobb og hadde den andre bilen. What to do?
Eg spaserte hjem, tog sikkert 25 min, men va varmt og sol så d va jo forsåvidt greit d.
Når eg kom hjem tog d nok kanskje oppimod 1 time før far kom hjem. I mellomtidå såd eg i hagen og litt rundt forbi å venta. Husnyggelen va og på knippe t bilnyggelen nemligt!

Når eg omsider kom meg inn, gjekk d kanskje 10 min så ringte Peddy(broren t Steinar som og va med å spelte fotball).
"Du, eg har ein pasient i bilen her...." Hmm... "Me e på vei t sygehuset for å ta røntgen, kan du komma bårt?"
Alrigthy then! Alt blei plutselig ganske stress.
Steinar hadde landa på strage arm og hadde forslått armen(albuen) skikkeligt!! Han besvimte visst litt og. Så dei hadde våre på legevaktå fysst, og så inn t sygehuset for å sjekka om d va brudd.. Han hadde sykt vondt, så han fekk litt morfin på sygehuset, men blei sendt hjem med beskjeden om at d ikkje va brudd. Godt va d! Men armen hemme han jo litt når han ikkje greie brugan skikkeligt, og ikkje greie å bøyan eller strekkan ud som vanligt.

Siden eg ikkje hadde bilen hjemma pga innlåsingå, måtte eg og far ta turen ner t Sveinung(broren t Steinar) kor Steinar sin bil stod pga at Peddy kjørte han t sygehuset og Kjetil(bror t Steinar) kjørte Steinar sin bil t Sveinung(litt innvikla). Sveinung bur kun 2 min å gå fra oss, så då kjørte far og meg Steinar sin bil t Maxi kor eg henta "min" bil, og far kjørte Steinar sin bil hjem t oss.
Eg va såvidt komt meg inn t sygehuset, hadde parkert å sånn, så ringte di igjen. Då va di ferdige. Så då kjørte eg Steinar hjem, så kjørte eg meg sjøl hjem. Men så va jo kl blitt 16, og då sko eg i bursdagen t tante! Så d va bare t å hiva seg rundt, handla ein gave, og komma seg t Håbet.
Va der någen timer før eg tog turen t Steinar igjen og så på SPOR, kor Kjetil sko tala.
Blei ein kaotiske, rodedag! Stakkar Steinar, han blei jo heilt påvirka av morfinen, så han sjangla av gårde. Blei ikkje heilt sånn me hadde tenkt dagen, men må se d positiva me d: d va jaffal ikkje brudd, og d betyr at han slapp gips i bryllupet!Puh:D

Dette blei ein lange historie, jaja.
Så va d snart helg igjen, jaffal fri! 1. mai på ein fredag, genialt:)

4 kommentarer:

Målfrid sa...

oisann! Hadde eg fått den tlf nå hadde hjerta hoppt rimelig høgt i halsen!! Godt TH va hos meg å ikkje me SPOR guttane =) hehe!
Men, jukse du??? Foreløbig e TH brunare enn meg, å han blir ofte bare rød.... Eg he aldri juksa eg... må eg begynna nå?? panikken slår meg... he jo ikkje fått utnytta solå i d heila eg!

Målfrid sa...

Staaakars Steinar!!!!

Aina sa...

Eg jukse nok litt ja.. Men hadde du spurt meg i fjor hadde eg nok aldri trudd eg sko "falla så dypt", men eg vil jo ikkje ver den kvidaste av adle gjestene heller:P Hehe. Ska du begynna, bør du jaffal begynna nå... Tar si tid, d kan eg sei:D Eg prøve å ikkje udnytta den virkeliga solå for møje i frykt for skiller på feil plass...

Marit og Leif Thingbø sa...

Eg vett ikkje heilt om eg skal le av deg eller Steinar...Det blei litt komisk med dokke begge to...lakini. Poleni.Men eg tor eg kan forestilla meg Syeinar...han har eg jo opplevd før. Lykke te videre begge to. Bibi