torsdag 7. oktober 2010

....


har visst blitt særdeles dårligt med blogging på meg di siste mnd....Har liksom ikkje hatt "åndå"!
Men kan jo sei litt om ka så har skjedd den sista ugå før eg krybe t sengs.

Har siden sist våre i Barcelona på kurstur med jobben. Me va 9 så reiste. 5 av oss reiste torsdag-sundag, de andre 4 reiste fra fredag-mandag. D va VARMT, og for d mesta SOL! 26 grader når me kom:) Me budde på Catalonia plaza hotel som låg rett med konferanseområde. Me fekk me oss ein del forelesninger, men d mesta blei holdt på Spansk, sånn at me fekk hodetlf med direkte oversettelse. Va ikkje alltid at oversetteren greide å holda fulle med foredragsholderen, så me gjekk glipp av litt setninger her og der. Hehe. Så va d et eget svært bygg med masse stands så me konne gå å kikka og få brosjyrer osv osv.
Ellers såd me møje rundt på kafea, restauranter og barer rundt omkring. Fekk gått på La Rambla(ei lange gågada), gamlebyen, havnå osv. Så me va litt turistar og!
På jobb e eg den einaste som e totalavholds. Di fleste andre drakk ein smule for møje t tider.... Di blei så fjollete som eg aldri har sitt di før, sjanglete, og ittepå så huska di ikkje heilt ka så hadde skjedd... jaja... kver for sin smag!
På vei hjem måtte 3 av oss passa litt ekstra på di 2 siste, for dei hadde "dagen derpå"! Sjefen presterte å sovna på feil gate når han sko "gå seg ein tur for å ikkje sovna"...kremt... Me fant han heldigvis i tide:)
Sånn ellers va d syge vind når me landa på sola så me måtte landa fra vest(fra havet) og d rista godt i flyet:/
Flyet vårt gjekk så tidligt fra flyplassen at me måtte stå opp kl.4 om nåttå! Di andre døgna, men eg sov 2 timer. Va supertrøtte og daue resten av den sundagen på ein måde!

Denne ugå begynte ganske roligt på jobb, men på onsdag og i dag har d våre litt texas t tider. Me har vakt nemlig, så me har måtta ta inn alt av akutttilfeller itillegg(fødsel, bittskader ++). Har opplevt litt av kvert, og så vidt me har fått spist eller hatt pause. E kjekt når d e travelt då, men uten mat og drikke duger helten ikke. Va faktisk svimmel i heila går og nått itte at eg jekk uden mad fra 06.15 om morgenen t middag i 16-tidå. Nicht gut!

I dag har eg gått ein tur på Solastrandå med Målfrid og Kristine. Me fekk me oss solnedgangen. Va masse folk så gjekk tur! Eg digge høsten!!
Ps- me har bestilt AFRIKA billetter nå!!!! Begynne allerede så smått å gleda meg:)

Ingen kommentarer: