onsdag 17. november 2010

Operasjonsdagen!


Då va dagen her, når Muni sko under kniven for fysste og forhåpentligvis siste gång... I dag sko Muni kastreras. Dvs at livmor og eggstokker fjernes.
Hu ante fred og ingen fare når me stod opp, men syns nok d va litt mystisk at hu fekk verme meg når eg jekk:)
Vel framme på klinikken fekk hu valsa litt rundt mens eg klargjorde klinikken for åpning.
11.30 bedøvde eg Muni. Ikkje lenge ittepå tredde virkningen i kraft - hu begynte å bli trøtte, la seg ner... Og kasta opp!
Venflonen som sko inn i frambeinet lagte litt trøbbel. Blodårene gjømte seg som best de konne... Men itte 2 barberte bein og 3 personers gjentatte forsøk jekk an inn. Puh.
Her e Muni klar på operasjonsbordet, ferdigt barbert, vaska og fått lokalbedøvelse. Hu blei og lagt på væska.
Syns det va litt løye å se min egen hund ligga der...

Operasjonen tog 1,5 t og alt jekk heilt smertefritt:) Ingen blødninger og pusten va fine heile veien:) Eg va med å assisterte og Jannicke opererte.

I gang!

Hmm, ka har me her tru - ein eggstokk.

Så va me ferdige og Muni fekk et bur å ligga i. Hu våkna t liv ganske fort ittepå!
D e godt når d går godt! Når eg sko hjem va d bare så vidt hu orka å gå t bilen. Men fekk na altså hjem. Då jekk hu rett og la seg under stuebordet, men eg fekk na t å gå å legga seg i stolen sin heller og her har hu nå låge någen timer. Hu e ennå sleden itte narkosen, men har nok og litt vondt t tross for smertebehandlingå. Syns litt synd på na der hu ligge...
Titt tei!

Någen lure kanskje på kaffor eg vil jørr dette mod na. Men det e altså flærre grunner t d.
1. Forebygge jursvulster
2. Forebygge livmorbetennelse
3. Sleppe løpetidene og eventuelle inbilte svangerskap
4. og kanskje hu kan få opp appetitten litt, hadde jaffal våre ein bonus:) Hu e nemligt ein smule småspiste...

Siden det ikkje blir någen tur i dag(heller ikkje den nesta ugå) så ska eg prøva å slappa litt av!:)

1 kommentar:

Anonym sa...

eg e gla d e du å eg ikkje e dyrepleier..... (eller sjukepleier for den saks skyld) sidde her å "kredlest" når eg ser på bildene. Staakar Muni, såg kje mye godt ud. Men skjønne at du vil jær d =) Trur ikkje eg ska sjå på dei bildene igjen nei=/ Målfrid