mandag 16. mai 2011

16. mai

I dag har me bomullsbryllupsdag:) Kjekke 2 år:) Et mimrebilde må me ha med...Her e Sid og Muni som lege i hagen... Sid hoppe fram og skremme Muni som snur og springe i fullt firsprang:D festligt å se på! Men ikkje så lett å få tatt bilde av...I dag har me brukt mange timer på å handla inn blomster for å gjør d litt fint ude! Målet var å få plante litt t 17. mai... D greide me akkurat! Blei og brukt ein del tid på å få det på plass når me kom hjem... E fornøyd med resultatet! Det blei litt seint før me va ferdige, derfor e d någen litt mørke bilder.
Oppi her e der 2 sommerblomster(georginer trur eg d hette) og 1 staude.
Lagte ein liden mur rundt for å skula bøttå an e planta i...
Digge desse flettepottene! Busken e ein buksbom:) De andre diverse sommerblomster.
Peppermyntebusk
Hortensia, me veldigt spesielle blomster! Denne e plante i krukkå/urnå(kall d ka du vil) som me fekk av Harbo-syskenbarnå t Steinar t bryllupet!
Denne fekk me av Svigers i fjor. Men måtte skifta ud Hortensiaen for den tog kvelden i vinter... (Eg kan lide om planter, trudde den sko øveleva ude, men har nå lert t neste vinter)
Steinar vaska begge bilane mens eg planta... I regn! Godt me har carport:) Eg koste meg eg:)
Nå ligge muni nydysja i stolen sin. Hu va mildt sagt litt sjeden itte å ha gått rundt i regn og mold i någen timer... Steinar slappe av med sporten og eg blogge. Ein deilige kveld.

Ønske dåkke ein gode 17. mai i mårå!!

2 kommentarer:

Mariell og Eline sa...

Gratullere med vel overstått, både bryllupsdag og 17. mai!! Satse på at det kommer nogen 17. mai bilder også etter hvert!! Du imponere Aina med å få det fint rundt deg!! Meget stilige og fine blomster!! Satse på at de leve når me kommer også!!:)

Aina sa...

Takk! D komme nok neppe så mange 17. mai bilder. Me tog ingen! hehe:P Me e ikkje så "fan" av den dagen någen av oss så...
Eg satse og veldigt på at blomstene leve når dåkke komme, sjøl om eg ikkje e så flinke t å holda liv i inneplantene mine:D Udeplanter styre seg liksom sjøl...