torsdag 20. oktober 2011

Høst

En sang som sier at vi skal gå for høsten er stor, det kan tolkes på mange måter, for min del vil jeg si høsten ikke er stor
Snarere tvert imot så er den liten, en burde heller si våren er stor.
Så hva er da høst. Min definisjon er, mørk, kald og surt vær. Snøen nevnes ikke her forde det har ikke med høst å gjøre.
Høst er dager der alle i allefall de fleste blir syke, slik jeg er blitt rammet av nå. Høst er dager der å oppholde seg ute er uforsvarlig, forde været er slik det er rufsete og kaldt, selve kulden kryper seg nærmere mot minus når det nærmer seg desember måned.
Høst er dager der en må forbedre avsluttning på plenklippen, forsåvidt hårklippen også hmm.
Folkens høste er rett og slett deprimerne periode, ett håp er det og det er høstfargene.
Så kan vi gjøre for å forebygge dette, i alle fall ikke synge på sangen "gå,gå høsten er stor". Tror jeg må endre det til gå, gå våren er stor.
Kan ekspertene endre bibelen, så kan det vel ikke skade å endre ett sangvers mja.

Nei, jeg for holde meg inne på de verste høstdagene, det er lite en kan gjør med det. Cheerio. Bwana asifiwe.

2 kommentarer:

Marit og Leif Thingbø sa...

Ha ha. Dette var vel ett typisk Steinar innlegg?? men du kan gå, gå både høst og vår gutten min....Det er faktisk helt uavhengig av været. men husk at uten høst blir det ingen fantastisk vår......klem fra mum

Marit og Leif Thingbø sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.