søndag 2. oktober 2011

Høsttur

Steinar og meg + dyrene reiste til Sirdal denne helgen. Vi hadde et mål for øyet og det var å få gått en skikkelig høsttur i fjellet. Det var meldt 20 grader og sol:) Og slik ble det også! Kunne ikke vært heldigere med været(tenk sååå varmt den 1. okt!).
Turen gikk fra Donsen til Kvinen turisthytte. Dette er en tur jeg har tatt tidligere på ski, men aldri til fots. Jeg begynte på turen i juni da jeg og Muni var alene her oppe, men jeg gikk ikke helt inn pga at jeg trodde jeg var framme 3 km for tidlig... *kremt* Så nå var det på tide å komme seg helt inn!

Her er meg og Muni helt på begynnelsen. Jeg hadde med pulsklokken min siden den har gps funksjon. Ganske greit, så kunne vi følge med på hvor langt vi gikk og hvor fort, samt finne veien tilbake om nødvendig.
Her tester jeg camelbak´en - en genial oppfinnelse...
Muni badet hele tiden. Vi gikk langs en del vann og hun storkoste seg i vannet:) Sikkert godt for en varm, svart kropp, hehe.
Etter 5 km ankom vi denne hytta. Det var denne hytta jeg trodde var Kvinenhytta sist jeg gikk... Så her stoppet min ferd den gangen, hehe. Vi hadde oss bare litt snacks her før vi fortsatte.
Så etter 8 km - Kvinen! Målet var i siktet! Denne hytten var jo adskillig større og nå kjente jeg den igjen:P


På terrassen til hytten hadde vi pølse, stekt på primusen:) Steinar sin idè - en god idè! Vi glemte smør, så det ble litt svidd gryte, men ellers var det en perfekt middag. Muni fikk sin lunchboks, som vi hentet på klinikken på veien. Vi kunne jo ikke reise uten!(sitat Steinar)
Mmmm pølse...
På vei tilbake igjen.
Nydelig natur! Litt synd at det var så mye trær uten blader nå og lite høstfarger, men gresset var rødt og fint.


Steinar skuer ut over fjellene:)
Det begynte å mørkne før vi kom oss ned. Vi var med bilen ca halv 7 - 7 om kvelden. Hadde da vært ute siden halv 12. En lang og fin tur! Totalt 16km.
Så da fikk jeg min etterlengtede fjelltur! Steinar stakkar fikk blemmer på hælene... :/ og vi var alle 3 noen slakt resten av dagen! Og solbrente, hihi.

Det var alt for denne gang
Håper leserne våre også har hatt en fin helg!

2 kommentarer:

Kathrine sa...

Så ut som en fantastisk tur!:D

renate og kjetil sa...

nydelige bilder av nydelige natur!!=)