tirsdag 2. februar 2010

Langrennski!

I går va me ein kjappe tur på XXL itte at eg hadde våre på valpekurs og Steinar hadde våre hos Jørgen. D endte opp med at me begge fekk oss nye langrennski, støvler, bindinger selvfølgeligt, og Steinar fekk seg og nye staver! Fornøyd? JEPP=) Desse skiå kjypte me: Fischer offcourse!



Pga at d ikkje va flærr støvler igjen i damestørrelse, fekk eg någen Rossignolstøvler isteden for(bilde). Dei va gode dei!

På valpekurset trente me litt repetisjon av "bli", innkalling og gå fint i bånd. Så hadde me "valpeslipp", som går ud på at adle slapp valpane sine laust, åsså fekk di herja fritt i sånn 10 min eller någe! Festligt!
Så jekk me ein tur rundt et vatn rett der på Åsen så kurset e. Koseligt d.

I dag har eg som vanligt hatt fri. Våkna opp t d sygaste snøveret=) Jippi - marr snø! Så eg har våre ude å måkt innkjørselen, gått tur med Muni(hu elske snøe!), trent hu litt, henta skiå ferdig preppa på XXL og gjort litt husarbeid! D va ikkje akkurat å anbefala å kjøra ude nå i dag! D va ganske kaos i veien våras når eg sko opp bakken på vei hjem... Va 2 biler før meg som va på vei opp, men så kom d så mange skuleunger så sko gå akkurat der. Og siden veien ikkje e direkte breie så måtte bilane venta på klar bane. Hehe. Eg kom meg opp heldigvis!
Eg må bare sei at eg storkose meg me d kvida elementet!!
Planen min i dag va egentligt å henta skiå tidligt åsså kjøra t melsheiå å testa di, men gav på ein måde opp - tvile på d e brøyta på veien der, og eg tog ikkje sjansen på å bli sittande fast eller någe... Men kanskje d blir ein tur i område her itte middag. Kem vett!

Me må nyda vinteren mens me kan=)=)

1 kommentar:

Marit og Leif Thingbø sa...

det hørres kaldt og glatt ut hjemma. Tøffe deg som måke snø og står på....men eg e enig, kos dokke mens vinteren er her...det er ikke ofte det er slike forhold i vinternorge....gralla med nye ski...ut på tur aldri sur. Alt vel fra oss....klem mor