mandag 11. juni 2007

Historien om den eksklusive eplepaien...

D hadde seg sånn, at Steinar og meg fekk plutseligt så lyst på eplepai ein dag! Me såg på Brimi sitt kokkeprogram og då blei me litt påvirka... Ein gång i høst(eller va d vår?) når eg va i Oslo og fekk besøg av Steinar va me på besøg åss Kjetil og Renate og då fekk me servert ein fantastisk gode pai! Så då tenkte me at JA, den oppskriftå må me ha!:) Steinar skreiv mld, og neste dag når me mesten hadde gitt opp håbe og d va rett før me handla fruktsalatingredienser istedenfor, kom svaret! Me bytta kjapt all frukten ud me vaniljekrem, smør og sukker(og såklart epler) klar for baging:) Paien såg egentligt veldig bra ud, heilt t an kom i ovnen og smøret begynte å smelta... Mja skeptisk...D såg faktisk ud som ei smørsuppa, me flydande eplebåder oppi! Litt vemmeligt... Smøret låg liksom bare der å kokte! Me holdt på å drukna i d tårevåta latteranfallet! Lenge si eg har ledd såå godt:D Syns d va litt mystisk at d ikkje sko ver mel i oppskriftå, men ifølge "visse" så sko d altså ikkje d, hehe! Bare synd eg ikkje hadde kamera med... Itte at paien va silt og steigt i ein halvtime ekstra, så prøvte me å spis'an. D va faktisk godt på is! Men neste gång prøve me heller med litt mel i! Trur nok at d blir ein større sukess då...

Sånn ellers så har d våre ei fantastiske helg me SOL og VARME! Stikkord: Sandnesugå, is, hjemmelagt pizza, KRUS, kveldstur på solastrandå, soling, tur på Borestrandå, ennå marr soling, svette og avslapping:)
Idag hadde eg og Silje oss ein tur t Bore igjen. Va ikkje follt så varmt idag og ikkje follt så mange folk så på sundagen! Avslutta dagen med ein joggetur ront Stokki, herligt:)
Her komme et bilde fra raftingå i Evje! Trur di koste seg... Eg koste meg jaffal fra land...


2 kommentarer:

Lille blå sa...

Der fins jo flytande sjokoladekaga, så koffor ikkje flytande eplepai? :-) Eg e klar for ein joggings ijenn snart eg. E du?

Anonym sa...

jada!Nå når praksis øyeblikk e øve har eg marr tid:)