mandag 10. desember 2012

En liten oppdatering

Dette innlegget er dedikert til mor, som etterspurte oppdatering...:P
Mitt nyeste strikkeprosjekt er ferdig. En liten kjeledress:)
Strikket med mini alpakka på pinne 4,5 med dobbelt garn. Gikk ganske fort:)


Sist uke hadde jeg en ekstra hund i hus. Siela. Hun og Muni er veldig gode venner. Så det ble mye lek og springing! I helgen var Steinar og meg + hundene på tur i Melsheia. Snøen og kulden er så herlig!

Ellers så har jeg ferie og nyter late dager hjemme, vel ikke så veldig late kanskje. Startet med julebord på fredag med K%T på Voll Ysteri. Kjekk kveld. Lørdag ble det handling, tur, besøk hos farmor for å treffe tante og onkel. Søndag bestod av gudstjeneste i Gand, tur og 4 respitter med SBK. Aktiv helg:)

I dag har jeg begynt på julebaksten, føreløpig 1 sort i boks, men skal bake litt til ikveld(red. nå er sort 2 også ferdig) :) Ellers så har Siela blitt avlevert til matmor, og jeg har hatt ein deilig tur i Vagleskogen! -6 grader viste gradestokken i dag morges. Nå er det -9 grader!

 Hellestø, i sanddynene. Dekket av snø, nydelig!


Når det gjelder respittene. De første to var agilityløp og de to siste var hopp(samme som agility bare uten felthinder). Nr 1 satte jeg Muni på startstreken og gikk ut i banen. Gikk tilbake og belønnet at hun satt fint og ventet. Nr 2 fikk hun ta 5 hinder før jeg belønnet og gikk ut. hopp, møne, hopp, hopp og tunnel. Har ikke trent inn mønet så jeg prøvde å få henne til å gå rolig opp slik at hun faktisk var borti feltet. Har ikke trent inn venven(krapp svint)-kommando skikkelig, så jeg sa ingenting og hun endte da opp med å rive. Ikke så veldig bra.. Muni river så og si aldri..

Nr 3 hadde jeg tenkt å prøve å fullføre best mulig. Det gikk bra helt til slalomen. Muni er ikke stødig på  slalominngangen,  så det gikk ikke... 
Men jeg gikk videre, mye dårlig føring fra min side. Viste henne feil hinder og ropte "kom" før pølsa, istede for "gjennom" osv osv!

Siste løpet var det også slalomen som ødela... Måtte gi opp til slutt å bare la henne gå videre selv om hu overså siste port...Farten var forresten også helt elendig, tror Muni var sliten! 

Fikk ikke til å laste opp videoene fra løpene, det klikket litt for dataen:/

Det vi skal fokusere på videre er(skriver det opp for min egen del)
 Fart(Motivasjon, selvtillit)
Slalominngang 
Slalom med bytter 
Slalom med forstyrrelser
Krappe svinger(venven, høyhøy)
Framforbytte rett ved vingen, passe på at hun kommer rundt og ikke tar hinderet tilbake.
Stoppfelt på bom og vippe, vil ikke ha krypingen ned feltet og vil ha stopp uansett hvor fort hun springer..

Er fornøyd med:
At Muni blir ved start
At hun takler såpass bra settingen med masse folk og hunder, dommer ute i banen, lite belønning, hestebæsj(les delikatesse). Første gangen hennes i innendørs ridehall.

Neste år skal jeg gå så mange respitter jeg klarer og kanskje får vi meldt oss på en skikkelig konkurranse etter hvert:) 

Nå er det kveld i stuen. Tror jeg skal finne fram strikkepinnene og begynne på et nytt prosjekt!

Ha en fin kveld!

5 kommentarer:

Marit og Leif Thingbø sa...

Så koselig innlegg...og strikkeprosjektet var fantastisk. Du er flink Aina.... Spennende å se hva neste strikke prosjekt blir...
Og jeg gleder meg til å smake på baksten...SMIL!
Klem fra sviger

Renate sa...

kjekt med nytt innlegg!! det har me ventet på=)
Knall tøffe dress- at du får det til seie bare eg!!

Og herlige snø-bilder=) gleder meg til vinter i Norge!!

Cristina sa...

Du e så flinke med strikkepinnane, Aina;-)

Ingunn sa...

Du er bare utrolig flink til å strikke!!!

Aina og Steinar sa...

Så koseligt med mange kommentarer:) Takk for komplimenter:) Det e bare t å komma på besøk ein dag Marit, så ska du få smaga på baksten... dåkke andre e forresten og velkomne:)